Bredow och hennes böcker...

Jag tvivlar inte på att jag är den enda som tycker att Katarina von Bredows böcker är en aning speciella. Jag kan lugnt säga att hon är bra när det gäller att hitta på böcker om annorlunda relationer och hon har definitivt en kreativ fantasi om jag säger så!
 
Till saken: För några veckor sen så diskuterade jag och Olivia böckerna Syskonkärlek och Som om ingenting. Av de två böckerna har jag endast läst Syskonkärlek och Olivia har endast läst Som om ingenting. Jag är inte så positiv till iden att läsa Som om ingenting eftersom att jag tycker att det bara kommer att bli lite för mycket. Syskonkärlek klarade jag av utan problem men när jag tänker på Som om ingenting så föreställer jag mig en tonårstjej tillsammans med en 55-årig gubbe vilket äcklar mig en aning. Olivia är inte så positiv till iden att läsa Syskonkärlek, vilket jag tycker är förståligt. Det låter inte så bra att två syskon har en sexuell realtion med varandra men efter att jag har läst den så tyckerr jag verkligen inte att det är så hemskt som det låter. Jag skulle säkert reagera annorlunda om jag kände två syskon som hade den relationen på riktigt men när jag läste boken så utvecklade jag en viss förstålse för deras situation.
 
Hur som helst, jag har gått med på att läsa Som om ingenting om Olivia läser Syskonkärlek. Vilken von Bredow bok tycker ni är "värst"?

Kommentarer
Postat av: Bella

Ja, Bedrow är bra speciell. Var någon gång i julas då jag skulle rekommendera en kärleksbok till ett par föräldrar som hade en tonårsdotter som älskade kärleksböcker. Direkt kom jag och tänka på Bedrow såklart. Men sen när jag började förklara vad de alla handlade om gick det upp för mig hur konstiga de är egentligen. Och att just de böckerna vill man kanske inte köpa som förälder till sin dotter.
Men under alla mina år då jag haft Bedrow som favorit har jag aldrig riktigt fattat vad de EGENTLIGEN handlade om. Det var en liten väckarklocka för mig och nu rekommenderar jag inte Bedrow så flitigt längre, inte till föräldrar i alla fall ^^

2012-07-16 @ 10:33:57
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Vynne

Jag tycker att alla Bredows böcker är väldigt bra, dock tycker jag att alla är lite likadana. De handlar ju om olika saker, men på sätt och vis är det ändå samma saker.
Jag tycker inte att någon av hennes böcker är direkt "värst", men däremot tycker jag att Syskonkärlek och Flyga Högt är de bästa som jag har läst av henne.
Jag har inte läst Som om ingenting, så den har jag inget att säga om, förutom att den verkar lite "äcklig", men jag tror ändå att den är bra!

2012-07-16 @ 12:07:56
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Ella

Jag blir mest "äcklad" av Som om ingenting tror jag...

2012-07-16 @ 12:52:25
URL: http://mittimellan-ella.blogspot.se
Postat av: Emme

SV: Hahha håller med!
Älskar bokserien Tillsammans som hon skrivit.
En av mina favoritserier ;)
Jenny S har jag faktiskt inte läst men tänkte läsa storlek 37(?) senare :)
Har du läst den?:)

2012-07-16 @ 16:59:17
URL: http://bokzoem.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0