Min pappa är snäll och min mamma är utlänning - Emmy Abrahamson

 
Sextonåriga Alicja vill bara ha ett helt normalt liv, men när man har en relativt galen mamma från Polen är det lättare sagt än gjort. Innan man vet ordet av kan ens hus vara fullt av släktingar som tar ens saker, skämmer ut en bland folk och får en arresterad av polisen. Det som Alicja helst ville skulle bli en trevlig lugn sommar urartar till slut helt och frågan är hur hon ska lyckas ordna upp allt? 
 
Det här är nog den roligaste boken jag har läst på länge! Humorn i boken är så träffande och klockren och precis min sorts humor. Boken är helt utflippad och galen, men jag absolut älskar det. Jag fick flera skrattanfall under bokens gång just för att den är så sjukt rolig. Den här boken är så himla bra, och en fantastisk debut av Emmy Abrahamson. Läsläsläs!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Haha, jag dog nästan själv ;)
Okej :) Har själv funderat att åka på språkresa nästa sommar och då är det England eller Malta som gäller. I England ville jag helst till Brighton innan men nu är Oxford med i fighten också ;)

2012-07-25 @ 20:40:26
URL: http://boktjejerna.devote.se
Postat av: Johanna

Sv: badort är absolut inget måste för mig och av din beskrivning låter Oxford perfekt :D Är STS nåt att tipsa om då? inget problem med dem eller nåt sånt? Åkte du själv, eller hade du nån kompis med dig? För jag vet inte om jag ska försöka få med nån kompis på språkresa eller inte..

2012-07-25 @ 21:57:25
URL: http://boktjejerna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0