Fallen ängel - Becca Fitzpatrick


Handlar om Nora som får en ny bänkkompis vid namn Patch. Patch är mystiskt och tycks veta väldigt mycket om Nora. De utvecklar en speciell relation som man till en början inte riktigt kan sätta ord på och när Nora umgås  med Patch händer det konstiga/oväntade saker.

Jag förstår varför folk förknippar denna bok med Twilight men jag tycker ändå att den är egen på sitt vis. Visst så var det lite samma "åh jag dras till honom fast han verkar väldigt farlig"- story men enligt mig så är det inte mycket mer än det som Twilight och Fallen ängel har gemensamt.

Det var modigt gjort av Fitzpatrick att försöka sig in på Paranormal Romance genren efter Stephenie Meyers stora mästerverk och hon lyckades göra en bra bok. Även fast jag inte tycker att någon bokserie i den genren kan konkurera med Twilight så måste jag säga att de hade lite samma "uppslukningseffekt", jag blev indragen i storyn utan att jag ens märkte det. (Ni vet, när man börjar läsa en bok när solen skiner på en klarblå himmel och sen plötsligt när man tittar upp så är det natt?)

Kommer troligen läsa fortsättningen snart, dock tror jag att jag kommer att satsa på att läsa den på engelska då, för jag gissar att precis som med Twilight så är Fallen ängel serien mycket bättre på engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0