Vill läsa!



Är det bara jag som är trött på alla böcker om vampyrer, varulvar, zombies och diverse andra övernaturliga varelser nu? Jag har i och för sig inte läst några sådana böcker förutom Twilight, men jag bara känner att de verkligen inte skulle falla mig i smaken.

Dock finns det en bokserie med övernaturliga fenomen som jag faktiskt vill läsa! Det är serien Starcrossed av Josephine Angelini. Hittills har två böcker kommit ut på engelska i serien: Helena och Hades. Helena finns redan översatt till svenska, men Hades kommer ut på svenska 28 juni, ifall jag inte har fel.
Uppdate: det verkar som om Hades redan finns ute på svenska i vissa bokhandlar.


Serien handlar inte om vampyrer eller varulvar, utan istället om grekiska gudar. Jag har alltid älskat grekisk mytologi och tycker att det är väldigt intressant så jag tror verkligen att Starcrossed-serien kommer falla mig i smaken. Jag hoppas det i alla fall!

Någon som har läst dem, och vet ifall de är bra?



Kommentarer
Postat av: Mimsan

Jag har inte läst någon av dem. Men jag vill verkligen verkligen verkligen verkligen göra det! :D

2012-06-19 @ 15:00:28
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: Bella

Vet inte hur det är med internethandlen men jag vet att vi redan har fått in Hades i butik i alla fall :)

SV: Jo en shopaholics bekännelser är bra, men för mig räcker det med en bok. Känns alldeles för mycket med 4-5 st eller hur många det nu är :)

2012-06-19 @ 16:54:52
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Felicia

Vill också läsa den här serien men väntar på att den sista boken ska komma ut på svenska! :)

2012-06-19 @ 23:16:33
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0