Baristas (tredje boken) - Denise Rudberg

 Baristas: Första boken (e-bok)Baristas:Tredje boken (e-bok)
Så var ännu en härlig ungdomstrilogi av Rudberg avslutad! Har både ris och ros till denna bok faktiskt. Börjar med riset.
 
Ska jag vara ärlig så hoppades jag på ett bättre slut på denna serie. Jag tycker att boken var en aning för dramatisk eller nja kanske inte riktigt men det kändes liksom som om vissa händelser kom så plötsligt att det blev lite för mycket. Det känns som om någon har plockat bort en del av det som gör Denise Rudbergs ungdomsböcker till Denise Rudbergs ungdomsböcker. Det var inte lika mycket kärlek, sex, vänskap, familj, problem eller intressanta relationer att följa. Det mesta av det där kom i slutet och jag tycker att det borde har kommit tidigare. Jag gillade i alla fall de tidigare två böckerna bättre...
 
Nu när jag har fått all den negativa energin ur mig så kan jag utstråla all den positiva energin :D.
ÄLSKAR, älskar, älskar hur Rudbergs böcker utspelar sig i Stockholm. För er stockholmare som brukar röra er vid Stockholms innerstad, ni måste läsa Baristas och Tillsammans om ni inte redan har gjort det. Det är så grymt underbart att veta och kunna föreställa sig exakt vilka gator karaktärerna går på och...
 Boken hade mysfaktor 100 och det tog inte alls lång tid att läsa den. Jag låg hemma och var sjuk (vanligtivs så hatar jag att läsa när jag är sjuk men denna bok passade perfekt) och det tog mig bara en halv eftermiddag att läsa ut den.
      Den var inte i samma liga som Tillsammans enligt mig, men eftersom att jag var så ledsen över att Tillsammans tog slut så var Baristas som plåster på såren.
 
Jag tänker avsluta med orden: Om du gillade Tillsammans (vem gör inte det?) så kommer du att gilla Baristas också. Visst, böckerna kanske är lite dyra med tanke på deras tjocklek men de är värda sitt pris, trust me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0