Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith

Hadley ska åka till London för att gå på sin pappas bröllop (som hon inte är så poistivt inställd till) men missar sitt plan med fyra ynka minuter. På flygplatsen möter hon Oliver som också ska till London med nästa flyg och under det följande dygnet så lär de känna varandra. 
 
Jag ville verkligen tycka om denna bok och det kanske var det som var problemet, men jag kan inte riktigt säga att jag är stomförtjust i den. Jag kan säga att jag har läst böcker som är mycket mer romantiska och karaktären Oliver som tydligen skulle få mig att vilja "missa min nästa flight" enligt Sarah Mlynowski hade inte alls den effekten på mig. Kul för Hadley att hon hittade Oliver men för mig är Oliver inget speceillt. Han är inte i närheten av vad killarna i Meg Cabot eller Sarah Dessens böcker är enligt mig. Jag blev helt enkelt inte kär i honom. 
 
Sedan så måste jag säga att boken var bara en aning predictable. Ogillar hur det avslöjdas saker några sidor i förväg. Vill inte spoila men ni vet hur en uppenbar mening kan första spänningen helt och hållet? Typ "Men något sådant kommer ju aldrig hända mig!" och så tack vare det så vet man att just något sådant kommer hända? Man behövde inte vara särskilt uppmärksam för att märka saker som Hadley missade. 
 
I slutet blev boken en aning bättre men jag kan fortfarande inte säga att jag är stormförtjust i den. Jag har läst bättre böcker helt enkelt :/.

Kommentarer
Postat av: Mimsan

Jag kan inte heller säga att jag blev helt stormförtjust i den när jag läste den, fast jag gillade den verkligen :) Dock så läser jag inte så mycket i den genren, och kan inte jämföra boken med typ Meg Cabots och Sarah Dessens böcker som du kan :)
Jag har läst lite av Meg Cabot, fast inte alls mycket om man tänker på hur många böcker hon har skrivit :)

2012-07-29 @ 21:12:35
URL: http://minbokkista.blogspot.se
Postat av: Felicia

Sv; Inte bestämt än men skulle så gärna vilja till USA, men det blir nog för dyrt så det blir nog England :)

2012-07-30 @ 12:26:01
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0