Mycket mer än så - Sarah Dessen

 

Åh, jag läste ut den här boken igår, och man kan säga att jag är kär. Jag hade gört så mycket bra om Sarah Dessens böcker att jag var rädd att bli besviken men det blev jag inte!

 

Mycket mer än så handlar om Auden som är den perfekta eleven, systern och dottern. Ja, allt med Auden är perfekt helt enkelt – förutom det faktum att hon inte har någon slags socialt liv eller får någon nattsömn överhuvudtaget på grund av all press.

 

Men när Auden bestämmer sig för att spendera sommaren hos sin pappa och hans nya familj vid havet förändras allt. Hon träffar Maggie, Leah och Esther, som blir hennes vänner, och hon lär även känna Eli som också bär på en massa jobbiga saker. Och helt plötsligt blir det uppenbart vad Auden har missat i livet: fester, grillkvällar, cykelturer och riktig vänskap.

 

Åh, en sådan här mysig sommarbok var det länge sedan jag läste! Den är väldigt bra om man gillar lättsam litteratur att läsa på stranden eller liknande, men samtidigt som den är rolig och mysig är den också bra för att den tar upp ämnen som prestationsångest och skuldkänslor. Jag gillar verkligen Mycket mer än så, fastän den kanske inte är den djupaste boken som finns, men den är helt perfekt att läsa en varm sommardag!

 

Omslaget till boken är jättefint, såklart, men jag tycker verkligen att både den engelska titeln och det engelska omslaget hade passat bättre till bokens innehåll. Namnet Mycket mer än så, säger ingenting om bokens innehåll, tycker jag, men det gör däremot Along for the ride, som den heter på engelska.

 

Den här boken har gjort mig ännu mer sugen på att läsa mer av Sarah Dessen och jag bara väntar på att få läsa Mitt pefekta liv!

 

Makieu har också skrivit om Mycket mer än så. Den recensionen hittar ni här.


Kommentarer
Postat av: Mimsan

Svar: Japp, har verkligen ingen aning om vart den har tagit vägen.

Alla recensioner jag läst om den har varit positiva, såvitt jag minns :)

Gud vilken konversation vi har... ;)

2012-06-21 @ 13:29:43
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: Ella

Åh, visst är den bra :D

2012-06-24 @ 10:42:28
URL: http://mittimellan-ella.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0