Ten things we shouldn't have done - Sarah Mlynowski

Kort sammanfattning: April bodde med sin pappa och hans nya fru och när de bestämmer sig för att flytta till en annan stad så vill April stanna kvar och hon lyckas övertala de till att bo med hennes kompis Vi och Vi's mamma. Aprils pappa går med på det fast det han inte vet är att Vi's mamma kommer att vara bortrest under tiden som April och Vi bor där. 
 
Underhållande och rolig!  Inte "HAHA - rolig" men väldigt rolig ändå. Det kändes verkligen som att jag steg in i någons tonårsfantasi. Jag kan inte precis säga att jag känner igen mig i boken, för jag menar jag har aldrig upplevt att bo i ett strandhus tillsammans med en kompis, utan föräldrar i flera månader eller så. Det kanske inte är särskilt ofta som två tonåringar lyckas lura sina föräldrar till att bo ensamma under en längre period men för mig spelade det ingen roll om det var trovärdigt eller inte, vilket är konstigt för jag brukar egentligen vara väldigt kritisk till saker som ofta inte händer. (T.ex att man träffar sitt livs kärlek på en flygplats och inom 24 timmar - notera att personerna inte ens spenderade alla de 24 timmarna i varandras sällskap - så är man typ tillsammans med den personen - ni vet säkert vilken bok jag pratar om och jag vet att jag just vred lite på bokens handling men ändå... as if!) Men den var skriven på ett så bra och underhållande sätt så jag brydde mig verkligen inte om att tänka över trovärdigheten.
 
Underhållande läsning som också är ganska uppiggande. Läs den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0