Utmaning

Ni har säkert hört talats om denna bokutmaning som Annika har startat och vi har fått äran att bli taggade av Bellas bokblogg och andypandycool.blogg.se vilket jag tycker är superkul! Tack så mycket till er! :)
 
Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.
 
Eftersom att vi är två bloggare här så kommer vi att göra ett varsitt inlägg med 4 fakta/vanor om oss själva var. Vi kommer även att utmana två bloggare var.
 
1. I have a thing for ice
Haha alltså det här kommer säkert låta jätte knäppt men jag typ älskar att äta is. Jag kan gå till köket bara för att fylla ett glas med varmt vatten och sedan lägga i en massa iskuber så att de smälter snabbt och blir lättare att bita på. Haha mina föräldrar ger mig alltid en "är min dotter verkligen frisk"-blick varje gång jag gör det. 
 
2. Jag är språkligt osäker (?)
Trots att jag läser mer än de flesta ungdommar jag känner och trots att jag gick ut nian med bra betyg i både svenska och engelska så är jag väldigt osäker när det gäller att tala grammatiskt rätt och även på att stava. Även fast jag vet att vissa ord stavas på ett visst sätt så måste jag ofta dubbelkolla. Men att jag ibland är osäker över att jag talar grammatiskt inkorrekt har nog bara att göra med att jag är väldigt blyg när det gäller att umgås med personer som jag inte är 100 % bekväma med, men när jag är med folk jag är 100 % bekväma med, som med typ min familj så kan jag pladdra på i timmar utan att tänka på språket.
 
3. Jag är en tv-nörd!
Gossip Girl, How I Met Your Mother, Awkward, Jane by design, Victorious, Top Model, Happy Endings, Jersey shore, Keeping up with the Kardashians, Suburgatory, Pair Of Kings, Phineas and Ferb, The Big Bang Theory... ja, ni hör. MTV, Disney Channel, Trean, Femman, Nickelodeon, Sexan, TV11, you name it! 
 
4. Jag älskar amerikanska High schools. 
Jag antar att jag har läst för många böcker och sett på för många tv-serier eller filmer som Mean Girls men jag är helt fixerad vid hela high school-idén. cheerleaders, drama lessons, school president elections, debate clubs, chess clubs, "The fotball team", kalla alla sina lärare för Ms och Mr och ni vet, allt det där. 
 
Jag vill skicka vidare denna roliga utmaning till: Anna på Boktycke och Anna på Bokraden.
 
Förlåt för att jag är så seg på att godkänna och svara på era kommentarer, har precis börjat skolan så det är lite rörigt just nu men jag tar tag i de nu på en gång!

Kommentarer
Postat av: Bella

Vad kul att läsa! Kan säga att stava är inte min grej heller, så du är inte ensam ^^

2012-08-20 @ 21:33:13
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Lisa

Vem älskar inte amerikanska high schools? Fast jag antar att jag också blivit lite "förstörd" av alla tv-serier, hehe. ;)

SV: Vad roligt, det ska bli kul att höra vad du tycker. :)

2012-08-21 @ 21:46:48
URL: http://boklisa.blogspot.com
Postat av: Felicia

Jag håller verkligen med dig på 2! Jag är exakt likadan!

2012-08-22 @ 22:18:40
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: Emme

SV: Ojdå :P
Gone tycker jag du borde läsa!:D
Ha en fortsatt bra dag!:)

2012-08-23 @ 15:54:05
URL: http://www.bokzoem.blogspot.se
Postat av: Man

Jag kan verkligen känna igen mig i det där med språklig osäkerhet, vilket ofta faktiskt är riktigt frustrerande. Får väl helt enkelt skriva och skriva och skriva så att mitt språk förbättras. Övning ger ju färdighet. ;-)

2012-08-24 @ 16:43:02
URL: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0