En ny sida av von Bredow?

"Flyga högt" får ett nja av mig. Den var ovanlig och outstanding men av någon anledning tyckte jag inte att den var lika bra som de andra Katarina von Bredow böckerna jag har läst. Men jag måste ge henne cred för att hon har provat något helt nytt om man tittar på alla hennes tidigare verk. Defintivt mindre... intimia stunder och inte lika utmanande/vågade som de andra böckerna hon har skrivit. Som många vet skriver hon ofta om relationer som är fel men ändå känns rätt. Den här boken var mycket mer vardaglig och man kunde känna igen sig i den mer än vad man kan i de andra. Jag menar, hur ofta händer det att man blir kär i sin bror eller bästa kompis pappa? (Ni som har läst hennes böcker fattar vad jag pratar om). Intressant att läsa men inte riktigt något jag kan relatera till. Det är skillnaden på "Flyga högt" och hennes tidigare verk. I denna bok så fanns det faktiskt stunder då man kände igen sig en aning.

Jag vet att jag inte har skrivit så mycket om just själva boken men ärligt talat så har jag inte så mycket att säga. Det var en bra bok som jag då och då längtade efter att läsa men när jag väl hade läst ut boken tänkte jag inte särskilt mycket på den. Hur som helst, en sak är säker när det gäller en Katarina von Bredow bok; du får smaka på en unik berättelse som inte är lik någon annan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0