Amandas bok - Katerina Janouch

Har precis läst ut Amandas bok och oj vad det gick snabbt! Jag läste bokstavligt talat ut den på en kväll. Det kan ha något att göra med att sidorna inte är i "normal storlek" men jag tycer att innehöllet fick det att flyta på väldigt bra.
 
Jag har läst en del recensioner skrivna av vuxna personer och de verkade inte tycka att den var så värst bra och det förstår jag. Jag kan slå vad om att jag kommer att sitta och läsa ungdomsböcker tills jag är 60 år gammal men jag tror nog att vissa ungdomsböcker bara fungerar för just ungdomar, och detta är en av de. Jag är lika gammal som huvudpersonen Amanda och för mig känns det som att Katerina Janouch har fångat en 15-årigs vardag helt perfekt. Även om jag inte kände igen mig i allt så känner jag kompisar som skulle känna igen sig. Samtidigt som jag tycker att det är en bok ämnad för just ungdomar så tyckte jag att den kunde vara lite barnslig ibland på något vis. Skulle rekommendera den till ungdomar i 14-16 års åldern. Jag tyckte om Amandas funderingar kring kärlek, sex och ja livet helt enkelt. Jag planerar att läsa de andra böckerna någon gång och jag ser fram emot Katerinas nästa bok som släpps detta år vid namn Amanda och Axel.
 
Säg vad ni vill om Amandas bok men 15-åriga lilla jag gillar den!

Kommentarer
Postat av: Louise

Hrm, Katerina Janouch är ju himlans bra så man kanske borde ge denna en chans också? Om inte annat så för att det är intressant att se hur hon skriver när målgruppen är en annan.

Svar: Ja det tycker jag att du borde :) Den går ju som sagt supersnabbt att läsa så varför inte? ;)
teenbooks.blogg.se

2012-07-31 @ 11:42:41
Postat av: Vynne

Svar: Verkligen! Hade jag inte haft så höga förväntningar på den så hade den varit underbar! Men den är ändå en perfekt sommarbok:)

2012-07-31 @ 13:03:28
URL: http://bokkarlek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0