The Hunger Games = inte en "Makieu-bok"?!>:(

Detta hemskt oroväckande påstående kom från en av mina närmaste vänner. Hon är just nu i Sverige och hälsar på (hon bor i England) och jag träffade henne för några dagar sedan. Eftersom att jag visste att hon var ett fan av The hunger games filmen så fråga jag vad hon tyckte om böckerna. Hon sa att hon tyckte att filmerna var bättre men värre än så, hon sa att det inte var 'en Makieu-bok". Inte en Makieu bok? What''s that supposed to mean?! Det som oroar mig är att hon känner mig väldigt väl så tänk om hon har rätt? Jag har ju redan alla tre böcker i en superfin box och allt, det skulle inte bli så kul om det visade sig att jag inte gillade den första boken D; Bara för att jag inte gillar att läsa typ Sagan om ringen och bara för att  jag nästan aldrig läser något annat än  typiska tonårsböcker som innehåller mycket romantik så betyder det inte att jag inte kan gilla andra sorters böcker också! 
 
Har knappt läst något på de två senaste veckorna. Har bara läst typ första sidan av The hunger games. Måste skärpa mig lite och get back into my readingmood.
Hoppas ni njuter av er sommarlov!

Kommentarer
Postat av: Mimsan

Jag tror du kommer att gilla THG. Jag läste ut första delen på svenska för någon dag sen, och älskade den verkligen! Visst, jag är ett typiskt fantasyfreak som älskar spänning och sånt... men ändå.
Att du inte gillar Sagan om ringen har nog ingen större betydelse, Sagan om ringen är ju en aning speciell... och lite trög. Hungerspelen är mycket lättare att ta sig in i, och man är verkligen helt fast!

2012-07-18 @ 11:15:47
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: dominic

älskar hunger games :)

2012-07-19 @ 16:08:03
URL: http://youngadults.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0