Liv och Lovisa - Emma Granholm

 
Liv och Lovisa handlar, som man kanske kan räkna ut, om två tjejer som heter Liv och Lovisa. Lovisa är den som har allt: populariteten, begåvningen, pengarna och utseendet. Liv är hennes raka motsats, och de två tjejerna hatar varandra. De slutar både snart nian, efter flera år i samma klass, och är glada över att snart få slippa varandra, men sedan händer någonting som ska förändra livet drastiskt för de båda och deras respektive familjer.
 
Liv och Lovisa är en bra bok. Den är inte fantastisk, men bra. Det som jag trodde skulle bli en väldigt förutsägbar historia tog en oväntad vändning och blev till någonting jag aldrig hade väntat mig. Jag var beredd på ett mysigt och lyckligt slut, men fick någonting helt annat, och på ett sätt var det skönt. Jag har läst väldigt många böcker med lyckliga slut, så det var skönt att få lite paus från det, men samtidigt så älskar jag såna slut, och därför kändes det lite tråkigt att den skulle sluta som den gjorde.
 
Jag tyckte om boken, och den är värd att läsa, men när det gäller Emma Granholms böcker tycker jag mer om Ett nytt liv på köpet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0