Mitt hopplöst normala liv - Joanna Nadin

Handlar om Rachel som är trött på sin vardag, sin omgivning och på hennes tråkiga liv. Hon vill ha ett händelserikt och spännande liv, hon vill vara mer utgående o.s.v.

I give up! Jag har läst lite mer än hälften men nu känner jag att det är dags att stänga igen boken. Det är inget fel på storyn, språket eller något liknande. Den är inte ens tråkig! Jag vill bara inte fortsätta läsa eftersom att jag känner att jag är i fel målgrupp för boken och för att det känns som att jag inte kommer någon vart. Det finns liksom ingen krydda eller någon excitement. Jag brukar säga att jag inte gillar böcker som innehåller spänning (då syftar jag på den skrämmande sortens spänning) men let's face it, en bok är ingenting utan någon slags spänning. Den spänningen fanns inte i boken enligt mig. Läsningen blir inte kul om man inte har något att se fram emot. 

Personligen så tror jag även att boken är menad för lite yngre tonåringar/ungdomar. När man är ungefär 12,13 år så är den nog mer spännande att läsa än om man är 16. Då kanske man uppskattar humorn och det pinsamma lite mer. Det känns som att boken riktar sig till ett stadie som jag redan har passerat. Jag skulle kanske ha gillat den för två år sedan men nu så... been there, done that! Dags att gå vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0