Farsta fritt fall

Farsta fritt fall
Känner att jag måste recensera boken innan jag glömmer bort den...
Kort sammanfattning: Henrika flyttar till Farsta, hon har alltid varit den pluggiga tjejen men saker och ting förändras när hon börjar i en gymnasieklass med en hel del ungdomar som har problem. En av de ungdomarna är Mira vars mamma är alkoholist.

Det var faktiskt ganska intressant att läsa om hur hur det kan se ut för ungdomar som trampat snett och vilka anledningar det kan finnas bakom. En bra bok för de som inte riktigt vet varför mobbare håller på som de gör. Det var lite som att "titta bakom kulisserna". Även en bra bok för just de ungdomar som har trasslat in sig i en massa problem och kanske vill hitta en väg ut eller bara ha inspiration. Vad vet jag? 

Det var inget fel boken och jag gillade verkligen styrkan som karaktären Mira utstrålade. Jag fick verkligen en medkänsla för henne. Bra skilldring av dagens samhälle och språket i boken funkade. Men det är tyvärr allt positivt jag har att säga. Enligt mig var alltså boken helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0