Breaking dawn dilemma

Ni har väl inte missat den nya trailern till Breaking dawn part 2? Jag tror ärligt talat att det här kan bli den bästa filmen i hela sagan (förutom Twilight förstås, tror inte att någon film i sagan kan överträffa Twilight). Det är lite mer än två månader kvar tills den sista filmen av Twilightsagan kommer ut på bio och jag vet att jag inte är den enda som tänker läsa om hela serien från början till slut innan filmen kommer ut. Jag funderar på att börja redan nu eftersom att min läsning går väldigt sakta tack vare skolan. Frågan är bara, ska jag läsa de på svenska eller engelska? Många tar säkert engelska som det självklara valet, men allvarligt talat så är jag lite trött på att läsa på engelska nu, plus att jag kommer bara förstöra bokryggen på de eftersom att de är i pocketformat (se New Moon på bilden nedan, helt förstörd D':). Fast det känns ändå som om jag borde läsa de på orginalspråket men... åh jag kan verkligen inte bestämma mig. Kanske läser jag Twilight på engelska, New Moon/När jag hör din röst på svenska, Eclipse på engelska, Bree Tanners andra liv på svenska och Breaking Dawn på engelska?


...eller? Vad tycker ni? Hur ska ni göra?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mitt intresse för Twilight har svalnat lite de senaste åren, så jag vet inte ens om jag ska se filmen på bio ... Men känner jag mig själv rätt slutar det nog med att jag gör det ändå. ;)

Jag har bara Twilight-böckerna på svenska, så det är det självklara valet för mig. Jag vet faktiskt inte hur du ska göra ...
Om jag var du så skulle jag dock läsa hela serien på ett och samma språk. :)

SV: Roligt att du tycker det är coolt, många andra i "min ålder" tycker mestadels att det är nåt som mormor och farmor gör, hehe. ;)
Vill du lära dig så finns det jättemånga bra hemsidor och böcker!

2012-09-09 @ 14:11:35
URL: http://boklisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0