Agree to disagree

För att en bokblogg ska bli intressant i mina ögon så krävs det att bloggaren verkligen vågar säga vad han/hon tycker, särskilt om det innebär att man säger emot vad många andra bokbloggare tycker. För mig så avgör inte recensioner om jag ska köpa en bok eller inte. Jag har läst flera dåliga recensioner av t.ex Kate Canns böcker men det hindrade mig inte! Det recensioner avgör för mig är hur mycket pengar jag ska spendera på en bok. Om jag ska t.ex köpa pocketformatet eller den inbundna versionen, eller istället för att köpa - låna. Jag föredrar att läsa inbundna böcker och de är som ni vet oftast dyrare. Om jag vill köpa en bok som har fått dåliga recensioner men ändå verkar bra så kan det resultera till att jag köper pocketen istället för det inbundna formatet.
 
Sedan så tycker jag att det är kul att läsa vad andra tycker. Nu säger jag verkligen inte att man ska hitta på saker för att ens bokrecension ska stå ut, om man tycker som många andra så ska man säga det, huvudsaken för mig är att man ska våga säga sin åsikt på riktigt och våga säga att man tycker att en bok är urusel när alla andra har sagt att just den boken är superbra. Det är de bokbloggarna som jag tycker är intressanta att läsa i alla fall!
 

Kommentarer
Postat av: [Anna]

Men vem skriver recensioner med andras åsikter, blir ju meningslöst då :/ Jag kan bli inspirerad av att läsa vissa böcker men oftast är det mer att mankänner "nä den där orkar jag inte läsa" om man inte var så sugen och många ger den dåligt betyg. Är det en bok som jag vill läsa så läser jag den oavsett andras åsikter :)

Svar: Haha ja verkligen! Jag vet inte, men ibland känns det som att jag läser samma recension over and over again. Jag beställde just en bok som jag upptäckte genom att läsa en recension som påstår att den inte var särskilt bra, skriven av en författare som många verkar ha något emot :)
teenbooks.blogg.se

2012-08-01 @ 19:43:32
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Yrsha

Håller med dig! Jag blir ofta nyfiken på böcker genom andras recensioner, och då jag det är kul när bloggarna skriver olika saker. Då får man flera olika perspektiv på boken.
Och sen om man inte vågar skriva vad man verkligen tycker blir det inte riktigt samma grej med recensionen. De är ju till för att man ska gå efter vad man själv tycker och inte vad alla andra tycker.

Sv: Jag tyckte boken var ganska mysig :) Det var mest 3:e-person-grejen som blev lite konstig. Funderar på om Jennifer E. Smith möjligtvis började skriva den i 1:a-person men ändrade till 3:e sen? Någonting mysko är det i alla fall.

2012-08-01 @ 22:57:46
URL: http://haveyoureadthisone.com
Postat av: Andrea

Håller med. Fast om tillexempel nästan alla bokbloggare läser en bok och tycker om den - ta Anna and the french kiss - är det inte konstigt om man tycker om samma saker! :)
En annan sak är det däremot om man skriver samma sak och ändrar ett par ord - eller värst av allt,plagierar!

SV:Det är ingen speciell anledning faktiskt,jag ville bara läsa min dåvarande favoritserie,Vampire Academy,på engelska och jag hade läst en annan bok tidigare på engelska som inte var så svår!Jag tror det mesta beror på alla böcker som de flesta bokbloggare läste,på engelska,och så ville jag också läsa dem :)
Sen så vill jag bli regissör och bo i U.S.A när jag blir stor,och vill få stipendium till något amerikanskt collage när jag blir äldre,så att kunna engelska bra är ju ett måste! :)

2012-08-02 @ 14:51:53
URL: http://andypandycool.blogg.se
Postat av: felicia

Håller verkligen med dig! :)

2012-08-02 @ 21:16:51
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0