Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson

+ Riktigt bra och lockande rubrik
- En aning... stel?
Känner mig lite smått elakt när jag kritiserar böcker så hårt men å andra sidan så skulle bokbloggare vara helt useless om de inte sa vad de verkligen tyckte. Visst kan man vara en sån där som bara skriver bra om alla böcker för att sedan få ett av sina uttalanden tryckt på en boks baksida men jag tänker skriva precis vad jag tycker!

Ärligt talat så fattar jag inte varför folk tycker att den är så bra. Den hamnar på listor, den rekomenderas på bibliotek o.s.v. Men jag får känslan av att någon har gjort ett väldigt bra jobb med att ge en falsk bild av hur boken egentligen är. Alltså förlåt, men jag gillade verkligen inte boken alls. "En bok jag önskar hade funnits när jag växte upp" skrev någon. Jag fyller 16 i år... för mig hade det absolut inte gjort någon skillnad om jag inte läst boken. Jag erkänner att jag inte läste varenda blad efter blad så gå inte bara på det jag säger, läs boken själv. Men jag klarade verkligen inte av att sträckläsa varenda sida efter att jag hade läst ca 60 sidor. Den var helt enkelt inte så rolig att läsa. Det kändes som att hela boken gick ut på att det var synd om huvudkaraktären och allt jag tänkte när jag läste den var please...get over yourself! Du har blivit dumpad we get it. "Kärleksscenerna" var ganska råa och jag tycker helt enkelt inte det var en bra bok. Sorry Sara Ohlsson, uppenbarligen så tycker många att din bok var något fantastiskt...tyvärr så är inte jag en av de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0