Livet som bokbloggare

Är fortfarande ganska ny som bokbloggare men jag måste säga att hittills har det varit helt underbart! Jag har tidigare gått i klasser som inte bara ogillade böcker utan tyckte att man var konstig om man gillade böcker. Jag kom ihåg att jag i 6:an, när man skulle berätta hur många böcker man hade läst det året, fick tona ned antalet så att det skulle verka troligt och "onördigt", och även när jag gjorde det så trodde inte follk på att jag hade läst "så många böcker". När jag entusiastiskt berättade för en kille i min klass att jag skulle på bokbytardagen nu i 9:an så gav han mig värsta blicken och sa "du skojar". 
 
Antar att poängen med detta inlägg är att jag vill uttrycka min glädje över att äntligen ha hittat ett ställe där jag kan leva ut min inre boknörd utan att folk tycker att jag är helknäpp. Alla nya bokbloggar som man upptäcker och alla kommentarer får mig nästan att känna som om jag har hittat en massa nya kompisar som jag har något gemensamt med och som jag kan diskutera böcker med som om det vore världens mest naturliga grej. Är så otroligt tacksam över alla härliga bokmänniskor som bidrar till denna underbara bokbloggarvärld! 

Kommentarer
Postat av: Felicia

SV; Aa många som säger det, ska bli jättekul att få läsa den! :)

2012-07-01 @ 14:28:08
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: [Anna]

Välkommen till oss andra boknördar ;)

Svar: Haha tack! :)
teenbooks.blogg.se

2012-07-01 @ 16:26:48
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Felicia

Haha känner igen mig precis med det där i början av skolan och läraren frågar hur många böcker man läst, brukar oftast inte ens räcka upp handen när han frågar om man läst något.. eftersom inga andra räcker upp handen heller :/

2012-07-01 @ 23:30:52
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0