Min perfekta bok!

 
Åh, nu är jag kär i en bok igen, och den här gången kanske det inte är så jättesvårt att gissa vilken bok det gäller. Såklart är det Mitt perfekta liv av Sarah Dessen jag pratar om! 

Macy jobbar hårt för att vara perfekt, hela tiden pådriven av sin arbetsnarkoman till mamma och perfektionist till pojkvän. Jobb, skola, utseende - Ja allt ska vara planerat och perfekt utfört in i minsta detalj. Men helt plötsligt händer saker som förändrar Macys planer för sommaren - Och kanske till och med för hela livet. Hennes pojkvän gör slut och i den tillfälliga sinnesförvirringen tar Macy jobb på en cateringfirma som är allt annat än välorganiserad. I kaoset på firman träffar Macy killen Wes, som är så annorlunda mot vad Macy trodde hon ville ha men som ändå får henne att må bättre än på länge, och i takt med att hon lär känna de andra på cateringsfirman märker Macy hur mycket hon har gått miste om i sin strävan att uppnå perfektion. Kanske är det dags för Macy att faktiskt börja leva nu, en gång för alla?

Mitt perfekta liv är boken jag har letat efter. Den är mysig, somrig, sorglig och helt enkelt bara brabrabra! Jag älskar karaktärerna, och jag måste säga att jag definitivt har en mindre crush på Wes. Men alla karaktärer är verkligen skickligt beskrivna, och boken skulle inte vara densamma utan Kristy, Bert eller Monica heller. De är minst lika viktiga som Macy och Wes är för att boken ska kännas realistisk.
 
Jag fastnade totalt i boken när jag läste den, och jag känner att jag inte hade kunnat välja en mer perfekt bok att läsa en varm och solig sommardag. Men fastän boken är väldigt somrig och mysig är nog det som gör den så realistisk och bra att det vävs in tunga och svåra saker i handlingen, så att den blir långt ifrån sådär irriterande sockervaddsfluffig och rosaskimrande som saker så lätt kan bli.
 
Förbered er på sträckläsning!
 
Föresten vill jag också be om ursäkt för att jag har varit så himla inaktiv på sistone, men mitt internet på landet var krångligt och inbjöd inte till så mycket bloggande. Men nu är jag hemma igen och har återförenats med mitt kära wifi. Hoppas ni förlåter mig!
 
 

Kommentarer
Postat av: [Anna]

"Mitt perfekta liv" blev jag oxå kär i!! :)

2012-08-15 @ 07:56:15
URL: http://bokraden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0