Bok vs TV-serie

 
Jag har älskat Gossip Girl-böckerna sedan första gången jag läste dem, trots att jag inte har läst alla och inte i ordning alls. De är perfekt chic-lit samtidigt som de är otroligt fängslande. Jag älskar dessutom alla ingående beskrivningar av de exklusiva kläderna och av hela livsstilen i sig.

Jag har hela tiden hävdat att jag tycker att Gossip Girl som TV-serie är jättedålig och att böckerna är tusen gånger bättre. Men nu tror jag att jag får tänka om, för jag har precis sett hela första säsongen på bara några dagar och jag är HELT fast. Jag måste säga att jag tycker att det är TV-serien som är mycket bättre än böckerna!
 
Såhär brukar jag verkligen aldrig tycka, och därför blev jag själv väldigt överraskad av vad jag tyckte, men serien är helt enkelt mycket mer spännande och lätt att ta in. Dessutom får man ju se alla snygga kläder, så man slipper föreställa sig dem!
 
Tycker ni att böckerna eller serien är bäst?
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har läst de flesta böckerna (i ordning ;) ) och sett de 4 första säsongerna. Kommer köpa femte också när den kommer ut, men vet inte vilket jag tycker mest om :/ Det var ett tag sen jag läste böckerna så svarar väl tv-serien ;)

2012-06-24 @ 18:25:00
URL: http://boktjejerna.devote.se
Postat av: Emme

SV: Ja hon har gjort väldigt många bra böcker!:D
Dock tycker jag nog inte Hur kär får man bli är hennes bästa, men lätt en Av de bästa!:)
Hur många böcker av henne har du läst?:)

2012-06-24 @ 19:46:57
URL: http://bokzoem.blogspot.se
Postat av: Felicia

Jag har testat läsa en bok i serien och tyckte in om den så jag lägger nog min röst på TV-serien! :)

2012-06-25 @ 00:26:09
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: Yrsha

Jag tycker att tv-serien är klart bättre! Jag har inte sett hela, till någonstans i säsong 3 någonstans tror jag. Men jag har inte riktigt förstått mig på böckerna. Jag har försökt läsa första boken några gånger men jag har liksom inte kommit förbi de första två kapitlen. Borde jag ge böckerna en chans till? :)

2012-06-25 @ 10:43:16
URL: http://haveyoureadthisone.com
Postat av: Hanna

Jag tycker faktiskt inte att böckerna är så bra, men det kan vara för att jag såg serien först. Den är sjukt bra i säsong ett och två, helt underbar verkligen. Sen har de gått och förstört allting tyvärr, säsong tre och fyra är mer eller mindre hemska. Femman tycker jag har varit bättre, men jag är glad att det snart är slut ärligt talat. Det är synd, för jag älskade verkligen seriens början.

2012-06-27 @ 22:07:34
URL: http://liberlibri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0