En bok jag ser fram emot i augusti!

 
9:e Augusti kommer Jay Asher och Carolyn Macklers bok The future of us på svenska. Översättningen kommer att heta Personer du kanske känner.
 
Boken handlar om bästa vännerna Josh och Emma som av en slump upptäcker sig själva på Facebook, 15 år innan Facebook ens har blivit uppfunnit! Det innebär alltså att de kan se sin egen framtid. Men vad tycker de egentligen om det som de har skrivit där? Och kan de förändra någonting?
 
Jag tycker att det verkar väldigt intressant att se hur folk på 90-talet skulle reagera på det som i vårt nutida samhälle är helt naturligt att lägga upp på Facebook och internet, och helt enkelt låta hela världen ta del av. Nu för tiden känns det som att ingen riktigt tänker efter när det gäller bilder och andra personliga saker på internet och man kan ju bara tänka sig hur konstigt man hade tyckt att det var om man aldrig hade hört talas om Facebook. Det är som gjort för komplikationer!
 
Boken verkar helt enkelt väldigt bra och intressant och jag hoppas verkligen att den är det!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

Läste The future of us häromdan,den var rolig och bra! :)

2012-06-22 @ 21:12:56
URL: http://andypandycool.blogg.se
Postat av: Lisa - Lisas Böcker

Det verkar intressant det där med att man får läsa om sig själv om 15 år, jag ska definitivt skriva upp den här boken på min "vill-läsa-lista". (Den börjar bli läskigt lång nu ...)

2012-07-07 @ 16:11:18
URL: http://boklisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0