Kär i en karaktär?

En sak jag stör mig på är när författare gör karktärer så fruktansvärt underbara. De gör inte bara så att huvudkaraktären i boken faller för den där speciella personen utan de gör att vi läsare också faller för den där speciella personen, vilket kan vara både mysigt och frustrerande. Speciellt Meg Cabot är bra på att göra detta. Jag tror inte jag har läst en enda bok av henne där jag inte blivit avundsjuk på när huvudkaraktären i slutet av boken har sin romantiska stund med den där underbara killen. Killen som alltid har varit där, killen som är bästavännen, killen som är irriterande på ett gulligt sätt, killen som är en hjälte, killen som känner dig bättre än du känner dig själv, killen som är en riktig romantiker. Where can I get one of those? Visst kanske det finns sådanna killar i verkligheten men alltså vad är chansen att man träffar en sån? 

Karaktärer som jag önskar kunde hoppa ut ur boken och in i verkligheten: Dave i Georgia Nicholsons dagbok,  David i Washington D.C, Edward Cullen i Twilight, Michael i En prinsessas dagbok, Adrian i Välkommen hem och Ezra i Pretty little liars.

Har du någon speciell karaktär från en bok som du önskar vore riktig?



Kommentarer
Postat av: johanna

St. Claire från Anna and the French Kiss och Adrian från Vampire Academy hade gärna fått finnas på riktigt :D

2012-06-19 @ 15:18:52
URL: http://boktjejerna.devote.se
Postat av: Vynne

Svar: Vad kul! Jag läser Anna nu, och du borde verkligen läsa den! Den är helt ljuvlig^^verkligen!

2012-06-19 @ 20:06:20
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Felicia

Åh älskar Ezra i PLL!

Svar: Haha varje tonårstjejs dröm att ha en egen Ezra? ;)
teenbooks.blogg.se

2012-06-19 @ 23:17:17
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0