Babbeldrottningen - Meg Cabot

Now, back to Meg Cabot! Babbeldrottningen = hilarious!
Jag kan lugnt säga att den första boken är den bästa. Ärligt talat så ångrar jag lite att jag läste de andra två, missförstå mig inte de var självklart bra, men jag tycker att det borde ha slutat vid första boken. Som ni ser läste jag den tredje och sista boken på engelska p.g.a att jag inte hittade den på svenska och det var en ny upplevelse. Att läsa en Meg Cabot bok på engelska. För grejen med Cabot böcker är att de är snabblästa och lättsamma. Om man sträckläser de(vilket jag brukara göra) så är de oftast utlästa på en dag. På engelska var den lite svårare att sträckläsa men jag måste säga att jag gillar själva språket mycket mer än svenska. Då menar jag ordförrådet.

En sak jag inte förstår är varför de klassas som "vuxen böcker". Jag tycker absolut inte det är en vuxenbok och jag tror att de vuxna håller med mig om det. Jag menar, jag förstår inte alls skillnad mellan alla andra tusentals tonårs-Cabot-böcker jag har läst. Förutom att huvudkaraktären är vuxen och att de intima scenerna är mycket mer intima så ser jag ingen skillnad alls?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0