En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella

Det står lite still på läsfronten just nu, och därför tänkte jag skriva en liten    recension på en av mina favorit chick-lit-böcker: En shopaholics bekännelser av              Sophie Kinsella!

Jag måste börja med att säga att jag har läst En shopaholics bekänelser minst fjorton gånger. Jag är helt seriös. Enligt mig är det här en av de roligaste och mysigaste böckerna inom sin genre som man kan hitta! Den är bara helt otroligt bra!

Boken handlar om ekonomijournalisten Rebecca Bloomwood som, trots sitt yrke, är ungefär sämst i världen på att planera sin ekonomi. Rebecca är nämligen en shopaholic av den värsta sorten. Kläder och skor är det som skänker henne lycka, och är det rea på en modebutik gör hon vad som helst för att kunna vara där. Men så börjar kravbreven och räkningarna komma en efter en, och Rebecca måste komma på ett sätt att rädda sig själv undan sin bankman samtidigt som hon lyckas snärja den eftertraktade Luke Brandon som är den man hon bestämt sig för att hon vill ha.

Som sagt är den här boken one of a kind. Den är så himla rolig och mysig och bara perfekt läsning när man inte orkar läsa någonting tungt. En lättsam bok som gör en glad helt enkelt, men som fortfarande är riktigt bra skriven.

Dock så vet jag att det finns många som inte gillar En shopaholics bekännelser, men jag råder er att i alla fall prova att läsa den! Ni kanske blir positivt överraskade!
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag håller på och läser i den boken nu :D har inte läst så mycket, är på mitt andra kapitel bara. Men den är bra! :D

2012-09-29 @ 00:07:43
URL: http://jfsbokblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0